HTML

Címkék

Friss topikok

  • Sam. Joe: @lesney nielsen: Remek tudni, hogy jól vagy, a blogot sajnálom, hogy már nincs... (2014.07.23. 08:43) NRFB
  • daxember: Azta , ez volt az első matchboxom, a dobozára is emlékszem, ugyan ilyen volt !... (2011.12.04. 18:47) Vényolc
  • nyuszómuszó: Kaptál tőlem kitüntetést! :D (2010.02.08. 16:47) Italian Muscle

Dobozolás

2008.09.22. 05:06 lesney nielsen

Ígértem, hogy ha összejön az "eredeti dobozt a hajléktalan piros Astonnak" project, akkor beszámolok róla. Nos összejött, úgyhogy beszámolok. A doboz egy hibátlan állapotú műanyag-kerekes metálzöld delikvenssel érkezett. Ezután jött a szokásos doboz rotáció. a metálpiros megkapta az eredeti dobozt, a műanyag-kerekes megkapta a reprodobozt, a vaskerekes szegény meg hajléktalan lett.  Ez azért történt így, mert a műanyag-kerekes  változat jobb állapotú és ritkább is a vaskerekesnél, a piros meg természetesen nagyságrendekkel értékesebb mindegyiknél. A tovább után ezen dobozok olyan mélységű elemzése következik, ami minden bizonnyal meghaladja egy normális érdeklődő szükségleteit, ezért gyengébb idegzetű nézőinket most arra kérjük, kapcsoljanak máshova, esetleg bontsanak egy sört.

A piros Aston alatt egy Type-B2 doboz látható, ami 1957-től 1958-ig volt használatban. A metálzöld változat alatt, a reprodoboz egy Type-B4 dobozt mintáz, amit 1959-ben gyártottak. Mivel a két doboz nem ugyanaz a típus ezért kár lenne összehasonlítani őket, de azért külön leírom a reprodoboz hibáit. Tehát: ezeknek a dobozoknak a két oldaluk ellentétes állású, így bárhogy forgatjuk őket az egyik oldaluk helyesen fog állni, a másik meg fejjel lefele. A dobozok teteje kék, aljuk pedig olyan barna mint a gyufásdoboz gyújtós oldala. (Persze mivel forgathatók ez relatív, de én ezt az állást tartom helyesnek.)  A két rajzos oldal nem teljesen ugyanolyan, az egyik oldalon van Made in England felirat, a másikon nincs. Ha a barna oldal van felfele, akkor látni kéne a Made in England feliratot, ez a reprodoboz első hibája, fel van cserélve a két oldal, ez a képen is jól látható. (A képen is a barna oldalt raktam felfele) A következő hiba az No.53 feliratok elhelyezkedése ezeknek B4-nél is nagyjából úgy kéne elhelyezkedniük mint a B2-n. Továbbá a kerekek alatt található tónusvonalak irdatlanul vastagok az eredetihez képest. A szín sem az igazi, de a valóságban ez sokkal jobb mint, ahogy a képen látszik. Érdekes, hogy ez fényképen mennyire nem jön át, nyílván az anyag és nyomtatás technológia különbsége teszi. (Meg az ócska fényképezőm:) ÉS hogy mit bizonyít ez? Azt, hogy a RecoverToy dobozok nem csak egyszerű szkennelt másolatok, hanem újra vannak rajzolva. Minden hibájuk ellenére, én még mindig azt mondom, hogy nagyságrendekkel jobban mutatnak mint egy házi scann.

Középen az új jövevény: a szürke műanyag-kerekes. Ennek egyébként festése is sokkal kifinomultabb, egyenletesebb mint a vaskerekesé, viszont az én konkrét példányom öntés hibás, ami a következő képen jól is látszódik. Eladója szerint az öntőforma nem volt kellően kitakarítva öntés előtt, én ezt elhiszem neki:)

Műanyag vs. vas. A fém kerék 1959 elejéig volt gyártásban. A Lesney a sokasodó, összekarcolt bútorokról szóló panasz miatt váltott műanyag kerekekre. Én személy szerint igazi különlegességnek tartom a fémkerekeket, imádom őket, ráadásul ezeken ott van a modell sorszáma is, tehát gyakorlatilag minden modellhez külön öntötték a kerekeket. Talán ha annak idején nem panaszkodnak a karcolt politúr miatt a háziasszonyok lehet, hogy még ma is fémből lenne a Matchbox-ok kereke:)

6 hozzászólás (régi rendszer)

Címkék: aston regular

A bejegyzés trackback címe:

https://matchboxfanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr86675201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2008.09.22. 12:26:23

Nehogy azt hidd, hogy lenne manapság fémkerekű mecsó... A műanyag mindent kiszorít...

Sam. Joe · http://matchboxmemories.hu 2008.09.22. 13:35:09

Nekem az RW jobbára kimaradt az életemből, ezért nem is ez a fő csapásirány. Talán pont ezért iszom minden szavad! Hiányt pótol, Ön kolléga úr!

Én is rendeltem mostanság egy repro dobozt egy másik forrásból az Army Set-hez és közepesen meg is vagyok vele elégedve. Amiért nem, arról a posta tehet, hogy növesszenek körmöt a nyelvükre! De majd erről bővebben nálam.

lesney nielsen 2008.09.22. 15:21:09

Jajj, ne is mond, ide irom mert nem er meg a magyar posta nekem egy rendes bejegyzest:) 3hetet vartam erre a cuccra, ez volt idaig a legtobb... Szabalyos gyomoridegben voltam, hogy vajon megkapom-e vagy sem, amikor nem voltam itthon volt ugy, hogy egy baratom ugyelt helyettem:) Ehhez kepest egyiknap talaltam egy cetlit a postaladaban hogy nem voltam otthon, ezert a csomagot letetbe helyezi egy tavoli postan az ur. Nos otthon voltam, tudom mert irt idopontot, de ez meg hagyjan. a tavoli posta cimet olyan durvan elirta (mas utcat irt), hogy egy orat keringtem mire a telefonos tudakozo segitett megtalalni a posta valodi címet. Borzalom, nekem minden egyes csomag egy retteges, lehet hogy ezert csinalom, ez az adrenalin:), de DHL-re vagy EMS-re nincs penzem, es altalaban ezek az eladok nem is ajanlanak fel ien draga szolgaltatast.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.09.22. 18:21:03

Oh, mi már ott tartunk, hogy a postás EGYÁLTALÁN NEM hozza ki a csomagokat. Jobb esetben bedob egy cetlit, hogy a postára kell menni érte - szerencsére nincs messze. Azon totál lebukik hogyha már aznak kettőtől át lehet venni, mert az azt jelenti, hogy egyáltalán fel sem vette. A múltkor pont az Army Set nem akart megjönni és szegény eladót izélgettem, hogy mi van már. Szegény megadta a referenciaszámot, ami alapján meglett. Ott volt a postán, csak a féleszű kézbesítő nem dobott be cetlit. Nem győztem elnézést kérni az eladótól, de megnyugtatott, hogy a brit posta is pont olyan.

Ikarus256 · http://ikarus256-matchbox.blogspot.com 2008.09.23. 09:35:50

Ezért kell faluban lakni, és jóban lenni a postással. Nekem kisebb cipősdoboz méretű csomagot is kihozott. :-)
Országos viszonylatban nem vagyok megelégedve én sem a postával, már két csomagomat vesztették el. Ja, és a lánycsóki postán olyan bunkók a dolgozók! Ha kicsi a doboz akkor azon problémáznak, hogy nem tudják ráragasztani a bélyegeket egy oldalra, ha beteszem egy külön borítékba akkor az a baj. Nekem jött már olyan csomagom, aminek két oldalára ragasztottak bélyeget...

AndrewBoy · http://andrews-toys.blogspot.com 2008.09.25. 15:07:44

Hát srácok nekem is volt már hasonló postás élményem szóval én se vagyok maradéktalanul megelégedve ezekkel... És nálunk is bunkóznak. Egyszer biztos lesz horpadás a fejükön......
süti beállítások módosítása