HTML

Címkék

Friss topikok

  • Sam. Joe: @lesney nielsen: Remek tudni, hogy jól vagy, a blogot sajnálom, hogy már nincs... (2014.07.23. 08:43) NRFB
  • daxember: Azta , ez volt az első matchboxom, a dobozára is emlékszem, ugyan ilyen volt !... (2011.12.04. 18:47) Vényolc
  • nyuszómuszó: Kaptál tőlem kitüntetést! :D (2010.02.08. 16:47) Italian Muscle

Lowrider

2008.11.22. 01:59 lesney nielsen

Az előző kétajtós amerikai kupé, nem nyerte el maradéktalanul mindenkinek a tetszését, sőt azt is mondták rá, hogy csúnya. Igen, tudom hol laksz! Azóta képzeletben eltelt négy év, 1964et írunk. Nézzük mi változott ez alatt az amerikai autótervezésben. A perverz organikus kitüremkedéseket felváltották az ipari szögletek, sehol egy bonyolult ív, hangsúlyban a robosztusság. Gyengébb képességű transzformerek is próbálkozhatnak a forma felvételével. Kicsit nőttünk is, ez az apró kupé öt és fél méter hosszú. Nem olyan hosszú, mint 2 Smart Fortwo, hanem olyan hosszú, hogy 2 Smart Fortwo kényelmesen tud parkolni a helyén, hagyományos módon. Szemből meg három, na de ne cifrázzuk a dolgot, nagy. A motor természetesen V8. A kicsi gazdaságosabb 6,2 literes 306 ló erejével bírt, ennek volt egy ún. Tri-Power karburátoros változata, ami 330 lóerős volt. A nagyobb 6,7 literes motor 320, 350 (Tri-Power), 370 (Tri-Power HO) lóerős változatokban volt elérhető. A Thunderbird egészen hasonló teljesítménnyel bírt, természetesen szintén V8. Az autó 1965-ben öltött Matchbox alakot, íme, az MB22c Pontiac Grand Prix:

A 22c mint, ahogy a C-betű is mutatja, egy 3ik generációs regularwheel. Ami azt jelenti, hogy van már szép műanyag belsőtere, van ablaka, és rugózik a futómű is. 14-féle különböző változata ismert. A legfőbb változó azonban a színárnyalat, ami lehet narancs-piros vagy sötétebb sima piros. A narancsos kb. két- háromszorosát érni a sötétebb változatnak. Ha ilyen Pontiac-ot szeretnétek vásárolni, javaslom, menjetek az olcsóbbikra, hiszen a két színárnyalat között 5másodpercnyi fotosop a különbség. Rosszemberek pedig vannak. Azt, hogy az enyém milyen, azt döntsétek el ti, mert én sem tudom. Olcsó volt, viszont nem sötét, nem narancsos, csak úgy piros, a forgalmiba azt írnám: ordító piros.

A 22c-t E2, E3, E4, E4R és F2 dobozokban árulták. Az F2 doboz annyira ritka, hogy darabjáért akár 500Fontot is elkérhetnek, az ilyen dobozokhoz ajándék a tökéletes állapotú modell. Az én dobozom egy E4R, kitűnő állapotban van, épp úgy, mint az autó maga.

Nézzük a megvalósítást. Itt is látszódnak az öntési forma nyomai, vannak még sorják, ám ezek a szögletes forma miatt sokkal kevésbé feltűnőek, mint a Thunderbird-ön. Itt inkább a színválasztás, ami hibázik egy kicsit. El tudtok képzelni az utcán egy 5ésfél méteres ordító-piros autót? Tudom, hogy ezen a Lesney is sokat gondolkozott, négyféle, egyedi próbaszínes (pre-production trial colour) verzióról is tudok: volt belőle zöld, ezüst, nagyon világoszöld (már-már vajszínű), nagyon világoskék. Ezek egyedi darabok, egyedi árazással, nem földi halandó által megszerezhető változatok. Végül ordító piros lett, a superfast verzió meg metál lila, no komment. Az SF változat egyébként ritka, mint a lila holló. Kifutó generáció lévén szó, itt is vannak átmeneti (transitional) mutációk, ezek mindkét irányból (SF-kaszni - regular kerekek, regular kaszni - SF kerekek) rendkívül értékesek, áruk a pre-production modellek árával vetekednek. A felfüggesztés gyönyörű, én adnék rá egy ötöst. Nagyon jól áll neki ez az ültetés:) Az eredeti modell egyébként nem ül ennyire, de én örülök, hogy a tervezők ebben nem ragaszkodtak nagyon az eredetihez. Illetve az is lehet, hogy elszámolták egy kicsit a terhelést, de még így is van a rugónak játéka, nem érzem, hogy felkoppanna akárhol is. Jó lett. Persze gurítani ezt sem lehet, de gurul, ha kényszerítik. Végül jöjjön a lényeg, a csodálatos és elmaradhatatlan kampó. Áldom azt a maréknyi vontatható szerelvényt, ami miatt ezek minden szép modellre rákerültek. Hatvanas évek gyermekei remélem vontattatok rendesen a Pontiac-al, nem akarom megtudni, hogy fölöslegesen került rá! A munkát el kell végezni, sport kupé ide vagy oda, regula van.

Vajon hány pontot kapna az euro-NCAP gyalogos védelmi töréstesztjén? Amerikában, a hatvanas években valószínű gyalogos darabolási teszt volt.

Egy kis védelem a Lesney mellet, úgy tűnik létezett indiszkrét-piros színű Grand Prix. Már amennyire egy majdnem korabeli, szkennelt, tömörített, szétfotosoppolt képnek hinni lehet. Még én is ráhúztam +30 kontrasztot biztos, ami biztos.

Látható, hogy bújnak azok a kerekek, de nem annyira, mint a Matchboxon.
Egyszerűen csak annyit tudok róla mondani: gyönyörű.

Illetve még azt: gyönyörű. Remélem, tetszik nektek is. Éljen Amerika!

5 hozzászólás (régi rendszer)

Címkék: pontiac v8 regular

A bejegyzés trackback címe:

https://matchboxfanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr12782233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ikarus256 · http://ikarus256-matchbox.blogspot.com 2008.11.22. 10:39:32

Üssetek! Nekem tetszik a SF-os lila verzió. Persze a Regular sem rossz! :-) Csak ámulok, hogy milyen Matchbox-ok vannak nálad. :-O

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.11.22. 14:25:41

Meseszép! A Matchbox is és az eredeti is. Az utóbbi édes tesója annak az autónak, amit az első Muscle Car-ként szokás elkönyvelni, az 1964-es Pontiac GTO-nak. Szeretnék egy időgépet és visszamenni, ilyen autókat nézni az utcán.

Nekem - üssetek - a sötétpiros van - legalábbis én nem látok rajta narancsos árnyalatot. A doboza ugyanolyan mint a tiéd, de közel sem ilyen makulátlan. De a verda igen.

lesney nielsen 2008.11.22. 18:34:03

Nem ütünk senkit, ez egy békés blog:) Az SF lila sztem is szebb a pirosnal, de valahogy még mindig nem az igazi.
Sam, valószínű az enyém is sötétpiros, csak kivolt rakva a napra. Mondjuk érdekes, mert a hirdetésben az állt, van egy eltűntethetetlen fekete festék szutyok a motorháztetőn. Lehet, hogy ezért kelt el olcsóbban, a lényeg, hogy a beigért fekete festék nem volt meg, biztos a postás!

Bog Zoo · http://matchboxesmas.blogspot.com/ 2008.11.22. 22:09:42

ÁÁÁÁÁÁÁÁ! Nekem is kell egy ilyen regular wheel-es verzió ;-) :P Üssetek meg (;-)), de nekem ez a verzió jobban tetszik, mint a SF. Tetszik nagyon ez az ültetés, mint ahogy a Lincoln Continetalon is van. Valahonnan kell nekem is egy ilyen verzió, ebben a színben ;-) (bár teljesen mind1:)

Tommi 2008.11.24. 20:58:01

"Lehet, hogy ezért kelt el olcsóbban, a lényeg, hogy a beigért fekete festék nem volt meg, biztos a postás!" ---> Vagy az eladó rosszat csomagolt :)
süti beállítások módosítása