HTML

Címkék

Friss topikok

  • Sam. Joe: @lesney nielsen: Remek tudni, hogy jól vagy, a blogot sajnálom, hogy már nincs... (2014.07.23. 08:43) NRFB
  • daxember: Azta , ez volt az első matchboxom, a dobozára is emlékszem, ugyan ilyen volt !... (2011.12.04. 18:47) Vényolc
  • nyuszómuszó: Kaptál tőlem kitüntetést! :D (2010.02.08. 16:47) Italian Muscle

Dobozfanatik

2009.02.22. 01:25 lesney nielsen

Nos, kérem szépen, kezdjük egy kis mentális tornával a mai posztot. Amíg a bevezető mondókám végére érek, lehet találgatni miért, kerül a képen látható doboz közel 10szer annyiba, mint a hozzá tartozó autó. Úgyis mondhatnám, hol van a hiba elrejtve? Az igazán szemfülesek és tapasztaltak valószínű azonnal látják a turpisságot, de azoknak, akik csak most csatlakoznak be, javaslom, koncentráljanak a kerekekre, és egy bizonyos felirat hiányára. Az autó pontos specifikációinak levezetését ezúttal mellőzöm, mert úgy tudom hivatalos Matchbox restaurátorunk Bog Zoo pont egy ilyen autó felújítására készül, és ismervén munkáit, és az autóban rejlő lehetőségeket, biztos nagy dobás lesz. Csak reménykedek, hogy valami dögös fantázia modellre számíthatunk, mondjuk egy fekete, aranyszínű racing stripe dekorációval, na de nem szóltam, nem szóltam, csak a falevelek zörögnek. Ilyen picibe maszkolni persze nem semmi meló. És ha ez még nem lenne elég, szegény ha elkészül, még gyűjtheti ki a technikai adatokat is wikitöl, mert én lusta voltam. Az persze nem titok, hogy autónkban most is V8-as szív dobog. Ennek az autónak elég lenne, csak a MB sorszámát leírni, hiszen elég csak ránézni és a másodperc töredéke alatt mindenkinek beugrik a neve, de azért a teljesség kedvéért legyen meg: íme az MB8e Ford Mustang Fastback:


És, hogy mi van a dobozzal? Hogy, mit keres egy superfast kép egy regular wheel dobozon? És ha ez most superfast doboz, akkor hol van a superfast felirat? Bizony, ez a doboz is a rövid átmeneti (transitional) időszak szülötte, a legutolsó regular wheel darabokat ilyen, korai superfast dobozokban árulták, csak éppen a superfast feliratot szedték le róla.

A Mustang-ot 1966-ban mutatta be a Lesney. 9 különböző változata ismert. A fontosabb változók: az alvázon a patent pending illetve a már bejegyzett Patent és szám felirat, a szürkére festett, vagy festetlenül hagyott hűtőrács. Ezeken kívül még számos más apróbb eltérés található az egyes verziókon, mint pl.: vontatást segítő öntvény az alvázon, a kormányzó kar kialakítása, a hátsó szellőző rács hossza. Továbbá evidens változó a kaszni és a belső színe. A fehér kasznis, piros belsős változatok viszonylag mind gyakoriak, kivéve egyet, amit a szakirodalom flat black (fakó fekete?) alvázasnak ír, az állítólag nagyon ritka, de én olyat még sosem láttam.  Ahogy, a dobozból is, az autóból is létezik átmeneti változat, ráadásul kétféle is. Az egyiknek csontszínű belseje van és fehér fényezése, a másiknak narancs-piros fényezése és piros belsőtere. Mind a kettőt aranyárba mérik, gyakran árulják őket ilyen átmeneti dobozban, mint az enyém. Az én változatomon, patent pendig felirat olvasható, festetlen a hűtőrács, vannak vontatást segítő pöckök az alvázon (tow guides), a kormányzó kar rögzítő csapja süllyesztve van az alvázba, rövid a szellőző rács hátul és normál fényes fekete alváza van, tehát ez egy teljesen általános variáció.

A doboz tetején és oldalán az autó valami olyasmit csinál, amire ez a regular wheel modell sosem lenne képes.

Újabb szuper Lesney kormányzási technika! Annak ellenére, hogy ez működik, egyetlen más modellen sem található ilyen, valamiért az Auto Steer lett a befutó. Pedig igazán ötletes, kormány a két végállásban gyengén rögzül, hogy menet közben ne álljon vissza egyenesbe, ez az apró funkció a gyakran használt modelleknél teljesen eltűnik, de gyanítom, hogy nem ezért volt sikertelen a megoldás. A probléma szerintem abban rejlett, hogy igazából a regular wheel modellek képtelenek a gurulásra, és így teljesen szükségtelen kormányozni őket. Most pedig bevezetek egy új kifejezést: öntőformás, azaz az öntési sorják látszódnak. Ennek értelmében ez az autó enyhén öntőformás, látszódnak a vonalak, de okos helyre tették őket, a hátsó fronton azért nem a legszebbek. Mindezek, és az otromba piros kampó, ellenére ez Matchbox gyönyörűséges, és remélem, hogy nektek is tetszett.
 

 

5 hozzászólás (régi rendszer)

Címkék: v8 ford mustang regular transitional

A bejegyzés trackback címe:

https://matchboxfanatik.blog.hu/api/trackback/id/tr56957656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bog Zoo (törölt) 2009.02.22. 14:57:35

Nah most adtál is egy ötletet a fényezésre ;-) Hát szét kell majd szedni az autót, mert új üveg kell bele. Na de nemsokára elkezdődnek a felújítási munkálatok, csak jöjjön a jóidő :-D

Bog Zoo (törölt) 2009.02.22. 14:58:07

Ami meg az autót illeti, az egy álom, te egy óriási mázlista vagy ;-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.02.22. 19:14:51

Konkrétan ez a modell volt az, ami "elindított lefelé a lejtőn" és elkezdtem gyűjteni a Matchboxokat.
vizlepcso.blogspot.com/2006/06/vakci-flashback.html

kollarg 2009.08.31. 19:40:50

A tipikus álomautó.. de még így is szép. :)
Egyébként a cikk elején a "flat black" az a matt fekete.
(Gondoltam ez így fél év múltán igazán fontos infó.. :P )