Igazán könnyű dolgom van most, hiszen a most következő modellről az előttem felszólalók már mindent leírtak itt, és még itt is. Ez az autó gyakori lakója a Matchbox gyűjteményeknek, és nekem is régóta van már belőle egy meglehetősen megviselt példányom, ami az egyik big foot kereke alatt lakik már régóta. Ideje volt hát beszereznem valami alkalomhoz illő változatot. Régóta figyelem már ezt a Matchboxot várva a nagy fogásra, és most karácsonykor végre ráharapott a horogra. Egy ilyen gyakori modellnél csakis a minőség lehet a kihívás, jöjjön hát a mai desszert egy „mindennapi” modell nem mindennapi módon tálalva: íme, az MB32c Opel Diplomat, blister pack-ban:
Mindig is kíváncsi voltam, hogyan árulták annak idején ezeket a kisautókat. Eleinte egészen biztosan a papírdobozban laktak. Néhány régebbi dobozomban belül látszik is, hol ütközött a modell a dobozzal. A vonóhorgok elég jól látható nyomot hagynak. Ám amit ez az 1968-as amerikai csomagolás mutat, az egészen meglepő.
Ismerős, ügye? A mai dobozos blister pakkok szinte pontosan ugyan így néznek ki. Egyedül az autót helyén tartó betét hiányzik, ami azért elég nagy kár, mert sajnos a dobozon is és az autón is meglátszanak a lötyögés nyomai. Az autót kilehet venni. Kár, hogy az eladó ezt nem tette meg. Nem tudom mennyit rontott a repülőút az állapotán, de az is lehet, hogy ez már nem az első repülő útja volt. Ha rajtam múlik, biztos, hogy az utolsó.
A doboz hátulján Fred Bronner neve olvasható. Róla annyit lehet tudni, hogy 1954-ben kezdte árulni Amerikában a Lesney modelleket, később ő lett a kizárólagos importőr. 1964-ben a Lesney leányvállalatot alapított Amerikában, és felvásárolta Bronner cégét, őt meg megtette igazgatónak.
A teljes akkori 1-75 lista. Holnap Kikérdezem! És mivel, a kedves kollégák a munka oroszlán részét már elvégezték, most én is hátradőlhetek, mint ti, és élvezhetem az arany ragyogását. Kommentár nélkül. Jó csemegézést!