Megjött végre, mosolyogva hozta a postás, olyan volt az egész, mint egy reklámfilm. Már nem is volt kedvem le b.. teremteni amiért múltkor nem csöngetett be es elküldött a rossz címre. Lehet, hogy nem is ö volt. Aznap talán a gonosz postás volt, és váltják egymást. Vagy osztott személyiség. Komoly dolgok ezek, jobb ha nem is megyünk ebbe bele. Nem spóroltam a postaköltségen, mert már paranoiás vagyok, insuransz, trekking, priority minden, persze ez is ugyanakkor érkezik meg, és ugyanúgy, mint a 6 dolláros, de jobban alszom. Érdekes, hogy fizetéstől érkezésig a dollár 40ft-al ment feljebb:) Mostanában inkább csak figyelem az aukciókat. Kompenzálódik valamennyire, mert másoknak is drága a pénz, de nem jó idő ez a vásárlásra akkor sem, ide is begyürüzött a válság. De nézzük inkább a csomagot. Hússzorhuszas kocka, kedvencem, legjobb utazó kabin egy db Matchbox számára, van benne egy kis Lego élmény is mire kikotorja belőle az ember a hasznos terhet. Legfelül doboz, legalul autó, és közöttük négyliter műanyag habdarabka ami egyenesen a muanyaghabdarabka fáról hullott alá a csomagba. A rendszer működik, a tartalom sértetlen, íme az MB75a Ford Thunderbird:
Az elsőkből az utolsó, a Thunderbird volt az első, ami a 75ös sorszámú öntőformából született. Ez nem ám egy klasszikus autó felelevenítése Matchbox formában, ezt az autót akkor adták ki, amikor a Matchboxot, 1960-ban.
A kétszínű fényezést maszkolással állították elő. Egy fém sapkát raktak a tetejére és lefújták az oldalát barackkal. A maszk eltávolítása gyakran sérülést okozott a fehér alapon, ezért gyakoriak a gyárilag karcos "érintetlen" modellek. Az oldalak színe eléggé változatos, a barack és a rózsaszín minden árnyalata megtalálható a palettán. Akkoriban még nem kód alapján keverték gépek a festéket, ahogy éppen sikerült aznap, olyan lett. Ráadásul ez is a fakulós fajta festék, egyszóval szinte mindegyik darab egyedi:) A lakberendező nem ért rá, belső tér nincs. Hivatalosan 16 féle változatát jegyzik modellnek. Ezeknek fő változója a 4 féle alváz szín: sötétkék, zöldeskék, világoskék az utolsó sorozatok meg fekete alvázzal készültek. Az autót szerelték szürke, ezüstszürke, és fekete kerekekkel. A kerekek futófelület szerint is osztályozva vannak, mindhárom szín változatnak kétféle futófelülete van, az egészen sűrű bordázattól az offroad terepgumihoz hasonlító változatig. A 16-ból 2-nek tiszta átlátszó ablaka van, a többi világoszöld. Továbbá a lámpák és a hűtőrács festésében vannak még eltérések.
Utolsó ismert lakhelyei: B4 B5 C D1 és D2 dobozok. Nekem egy B4 dobozom van, kitűnő állapotban. Sértetlenül túlélte az utazást, az eladó külön bubisfóliába csomagolta. Sokba. Legalább egy félóra volt mire kipukkasztottam az összes buborékot, de hát valakinek ezt is meg kell csinálnia ügye. Sajnos a Villámmadár mindegyik változata nagyon keresett, ezért drága. A legolcsóbb változatnak sötétkék alváza van és ezüstszürke kerekei. Igen, ez a változat van nekem, ebből is féléve vadászok egy megfizethető "sértetlen (mint)" darabra. A legritkább variáció pedig fekete alvázzal, és fekete kerekekkel rendelkezik, az ilyenek kb. 60-70ezer válságelőtti magyar forintért cserélnek gazdát. A rekorder amit láttam 100ezer VeHUF-nak megfelelő összegért kelt el. Teljesen irreálisan, mivel az a leggyakoribb típus volt. Ilyen amikor "mindenképpennyerek" típusú vevők találkoznak, gratulálok nekik. Érdekes, hogy egy különösen szép darabot magyar eladó kínált az íbéjen, és adott is el jó áron. Arra kérem az eladót, hogy ha olvassa ezen sorokat, haladéktalanul jelentkezzen nálam, és adja át önkéntesen a gyűjteményét. Köszönöm.
A kampó itt is gyanús, de legalább nem ordít, mint a Berlinettán, és a szeme sem áll jól, ráadásul 4 van neki. A valódi autón egyébként 6 volt.
Jól bevállalta a Lesney ezt a bonyolult formát, nem is sikerült tökéletesen. Az öntőformák nyomai elég feltűnőek, a sorjázó bácsi nem unatkozott. A különleges festéssel, viszont egyértelműen sikerült feljavítani az összképet. Nekem már most az egyik kedvencem, még szerencse, hogy változatai nem túl érdekesek számomra, mert különben eladósodnék.