Válság van! Eljutottunk oda, hogy az általános válság mellet, saját "kis" válságunknak köszönhetően teljesen elvágódtunk a nagyvilágtól. Most már nem az van, hogy általánosan mindenkinek minden drága az íbéjen, most az van, hogy kifejezetten nekünk, kifejezetten minden, kifejezetten nagyon drága. Esélyem sincsen a külföldi vevőkkel szemben, pedig most is, mint mindig, van bőven olyan item amire nagyon fáj a fogam, na de mindegy, ez van. Így hát lassan ott tartok, hogy nem fogok tudni nektek igazi különleges új szerzeményeket bemutatni, a jó hír viszont az, hogy mára azért még maradt egy! A mai autó is amerikai, izomautó helyett én ezt most a bálnaautó kategóriába sorolom, persze csak a 4 ajtós sedan kivitel miatt, hiszen ennek a típusnak is megvannak a dögös 2 ajtós hardtop, coupe és egyéb változatai. Sőt ha majd, ha leírom a nevét is, egyből látjátok, hogy nem akármilyen múlttal rendelkező autóról van szó. A típusnak ez a második generációja, 1961-től 64-ig volt gyártásban. A motor paletta most is nagyon széles, és nem csak V8! A legkisebb motor ezúttal egy soros 6 hathengeres 230-as (3.8 literes) blokk volt. Ezen kívül volt még 3 V8-as blokk, egy 4.6 literes, egy 5.4 literes, és a híres 409-es (6.7 literes) ami 340 ló erejének a leadására volt képes. A mai modell sem attól különleges mert ritka, értéke sokkal inkább állapotában rejlik. NRFB (Never Removed From Box) azaz bontatlan regular wheel -lel nem találkozik mindennap az ember, ezért amikor megláttam éreztem, hogy cselekednem kell. Akkor még nem volt ennyire rossz a forint a külföldi valutákhoz képest, már válság volt, de legalább azonos feltételekkel. Szerencsére úgy alakult, hogy nálam kötött ki, így most be tudom nektek mutatni, íme: az MB20c Chevrolet Impala Taxi:
A modell 1965-ben került a sorozatba, az első változat narancsszínű volt, csontszínű belsővel, metál szürkére festett alvázzal, és állítólag nem volt kampója. De jó neki. Sajnos ez csak egy néhány darabos Pre-Production sorozat volt, így az összes elkövetkezőre már rákerült a kampó. Az ilyen prepro modelleknek nincs igazán áruk, hiszen ritkán cserélnek gazdát, ha mégis akkor csrillió pénzért. A 20c-nek általában fekete kereke van, de egy igen ritka változatot szürke kerekekkel gyártottak. A pontos jellemzői ennek a változatnak: Narancssárga fényezés, csontszínű belsőtér, plated (azaz fémbevonatos) alváz, és szürke kerék. Állapottól függetlenül, 1000font feletti összeget ér. A következő, immár íbéj barát ritka változat citromsárga külsővel, csontszínű belsővel, fekete kerekekkel, és bevonatos alvázzal rendelkezett. Azért írom le mindig az összes paramétert, mert képen ez a citromsárga és a narancssárga nagyjából 30 másodperc fotosopnyira vannak egymástól a színpalettán, és szoktak ám cifra dolgokat csinálni az eladók. A ritkasági sorrendben a következő az első kiadás kampós változata. Ezeken kívül az összes változat, így tehát az összes piros belsős változat is, egészen gyakori.
A kártya nem a legszebb. és a műanyag sem érintetlen, de az biztos, hogy sosem volt még felnyitva. Kicsit sajnálom is, hogy nem tudom kivenni az autót, megnézegetni, és jobb fényképeket csinálni róla, de hát ez a fanatikusok sorsa.
A taxi design nem lett túl fantázia dús. Konkrétan van egy piros taxi felirat a motorháztetőn, és sárga, és ennyi. Viszont van taxisofőr! Aki először vezetvén az autót aggódóan kémleli, hogy a néhány méteres motorháztető hol válik el a horizonttól. Negyven éve nézi már szerencsétlen, már a taxióra is kiakadt.
A lista. Ezt sem töltöttem ki, megint lecsúszok a katalógusról.
Bizonyíték, ez tényleg egy Impala. Az modell egyébként egész szép lett, csak enyhén öntőformás. Terveim között szerepel, hogy beszerzek egy ritkább blister nélküli verziót, és akkor majd arról készítek szép képeket, de az biztos, hogy nem hamar lesz. Addig be kell érnetek ezzel a gyűrött dobozossal:)